fredag 18 juli 2014

Nostalgi

I förrgår var jag och Martin på teknikens och sjöfartens hus på Malmö Museer. Jag och syrran var där flera gånger med pappa när vi var mindre så det var lite av en nostalgitripp för min del. Jag minns det som att vi spenderade ungefär varenda lördagförmiddag i säkert 1,5 år på museet men jag inser ju att verkligheten inte riktigt såg ut så. Snarare handlar det nog om 6-7 gånger totalt. Nu var det i alla fall dags för ett nytt besök. U-båten, bilarna, flygplanen, ångloket med mera stod kvar och jag vet inte om jag tycker att det är tråkigt att de inte har bytt ut mer sen jag var där sist för sisådär 20 år sedan eller om det är trevligt att de håller fast vid det äldre.

Efter museibesöket promenerade vi igenom slottsparken och ner till Lilla Glassfabriken där vi beställde glass. Det tyckte jag absolut att jag var värd efter två timmar bland gamla bilar och flyg.

Martin provar om han motsvarar en hästkraft...

...det gjorde han inte...Mohaha. Dags för ett gymkort kanske?

Idag har jag och en f.d. kollega varit på utflykt. Vi tog en promenad bland Ale Stenar och åt lunch på rökeriet. Sen svängde vi förbi en strand och tog ett svalkande dopp, hur härligt som helst faktiskt. Efter en glass i solen begav vi oss hemåt igen. Härlig dag. Imorgon väntar Nimis med Martin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar