lördag 31 maj 2014

Kli i fingrarna

Nu var det längesedan jag skrev något om inredning. Eller...ett tag sedan i alla fall. Länge är kanske att ta i. Men jag tycker att jag har gjort mig förtjänt av att få skriva lite om det nu.

Efter att ha sett Äntligen Hemma i tisdags blev jag lite såld på beigt. Jag gillar i och för sig redan beigt, jag/vi har beigea gardiner i sovrummet matchat med lite småprylar i naturfärger (bland annat den "jaktiga" kudden). Det som fångade mitt intresse var tapeten Cole & Son "Palm leaves". Kanske som fondvägg i sovrummet?


Efter lite snokande på nätet hittade jag istället Palm leaves' mycket snyggare kompis Rajapur (som jag egentligen vill ha i beigt).


Eftersom en rulle kostar 875 kronor så blir det ingen fondvägg i sovrummet. Speciellt inte med tanke på att vi ska byta lite fönster och precis har köpt nya utemöbler. Kan man inte förändra med stora medel får det bli med små så nu sitter jag och letar nya fina naturfärgade sängkläder så att jag kan variera bäddningen lite. IKEA har fått in en himla massa fint och det passar jättebra eftersom jag har ett presentkort där.


Jag tror att det lutar åt antingen överst eller underst till vänster. Det övre är randigt på andra sidan och jag är väldigt förtjust i ränder.  Vilket tycker ni?

Nu ska jag bläddra lite i "Remodelista", en nybeställd inrednings/inspirationsbok som jag knappt hunnit titta i. Sen har jag fått en inredningsdos så att jag klarar mig ett par dagar.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker uppe till höger var allra finast, fast det kanske är mer grått än natur?! Nere till vänster ser också fint ut! Kram kusin C

    SvaraRadera
  2. Nere till höger gilla jag.. Är alla Ikea? De har knappt haft några i beige/brunt innan.. :/

    SvaraRadera
  3. nere till vänster är snyggt
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev det nere till vänster. Bäddat och klart. :) Bilder kommer.

    SvaraRadera