tisdag 10 juni 2014

Möhippa

Ber om ursäkt för långt uppehåll men jag har helt enkelt inte hunnit med att blogga på ett tag. Anledningen stavas möhippa. Inte för mig då såklart utanför Corre. Jag, Corres två systrar och hennes blivande svägerska har i två veckor haft en mycket intensiv mailkontakt. Vi har ringt rundor och bokat och planerat och bokat om och planerat om och flyttat runt och grejat. Allt har vi sedan kört med varandra via mail för att hålla oss uppdaterade innan vi skickade iväg dagsprogrammet till övriga deltagare. Uppdrag handling, städning, dukning, bakning och förberedelser inför maten hamnade på mig eftersom vi avslutade dagen här. Jag överdriver inte om jag säger att jag nog haft 100 mail från dem i min inkorg. Men till slut så blev det bra.

I lördags var det dagen D. Vi var ett gäng som möttes upp en bit ifrån Corre i lördagsmorse och överraskade med medhavd frukost. Med lite mat i magen gav vi oss iväg mot Bulltofta för ett pass Nordic Military Training. Fruktansvärt kul. Och jobbigt. Men kul. Vi gjorde armhävningar, sit ups, ålade och krälade på marken och gjorde svettiga samarbetsövningar .Vi skulle knyta en knut på ett långt rep som vi alla höll i. Repet fick inte nudda mark och vi fick inte byta grepp och vi fick inte prata. Det gick till slut men det var lite knepigt. Just den delen var kanske inte så svettig. Det var mer en "hämta-andan-övning". När vi svettats klart hade vi picnicklunch innan vi körde mot Ystad för att fortsätta svettas. I marinan hade vi nämligen hyrt en bastuflotte. Vi bastade, badade (jag badade. I havet, belive it or not. Det kan finnas bildbevis men annars är Lisa mitt vittne.) och drack lite alkoholhaltiga drycker. Inte jag dock, jag var en av tre lyckliga chaufförer. Rena och glada for vi hem till mig för grillning. En mycket lyckad dag måste jag säga. Alla var nöjda, mätta och belåtna och vi hade väldigt roligt hela dagen.

2 kommentarer:

  1. Det lät ju som en trevlig dag. Mycket bättre än porslinsmålning, "sitta-i-väntrummet-på-ett-spa" och blomsterbindning. ;) hihi. Lite bilder kanske?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, vi var nöjda allihopa :-D Bilder får jag återkomma med. Jag hade fullt upp med att hålla ordning på picnickfiltar engångsgrejor, bastusnackset, bokningsbekräftelser, alkoholfri dricka till alla deltagande och lite annat så kameran blev lite bortprioriterad. Men det fanns andra mer uppmärksamma deltagare så jag kan se om jag inte kan skrapa fram några bilder.

      Radera