lördag 12 april 2014

Rose Garden

I torsdags tackade vi av två pensionärer på jobb. Det gjordes på bästa sätt. När datorernas surrande tystnat minglade vi med lite vin och tilltugg och sen gick vi hela gänget till Rose Garden och åt asiatisk buffé. Jag som älskar asiatisk mat (indisk undantagen) är lite grand i himmelriket på Rose Garden. De har mongolian bbq som man själv blandar till bland en uppsjö av kött, fisk, skaldjur och grönsaker och sedan har de diverse olika vårrullar, woker, kött & kycklingrätter samt sushi och dumplings. Jag fastnade ganska mycket borta i dumplingshörnan men även en del sushi slank ner. Och, så klart, friterade räkor med sötsur sås. Jag vet inte hur asiatiskt det är på "riktigt" men jag kan liksom inte låta bli det. Efter allt det här är det meningen att man ska gå på efterrätten. Den här gången var jag strategisk och åt mig mätt, men inte spymätt, så det fanns plats för en liten friterad bananbit med kondenserad mjölk och några melonbitar.

Sen rullade jag hemåt mycket mätt och nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar