söndag 6 april 2014

Pysselverkstad

Idag har jag pysslat här hemma. Jag är inte en pysslig typ egentligen. Jag hatar att klippa och klistra, det jag ritar och målar skulle lika gärna kunna vara en halvblind fyraårings, jag kan inte ens trä en symaskin (än mindre sy med den) och lera och liknande är bara ett kladdigt elände. Kort sagt; när någon så mycket som nämner ordet "pyssel" ser jag till att fly fältet illa kvickt. Men idag har jag tagit hand om några av mina loppisfynd och även två prylar som legat och väntat på lite omvårdnad sedan jag köpte dem i höstas. De är dock inte loppisfyndade utan nya. Jag hittade de här hattaskarna på Miljögårdens outlet tidigt i höstas för en billig peng. Inte bara Miljögården-billigt utan billigt på riktigt. För er som inte har ett Miljögården i närheten kan jag berätta att de är hutlöst dyra. De var färgglada, blommiga och romantiska (och som grädde på moset; lite fransk text). Jag hatade dem.


¨

Men efter några lager sprayfärg (denna Guds gåva till DIY:are) och en bit vitt sidenband blev det mycket mer min stil. På grund av obefintligt dagsljus idag blev det en sådär efter-bild kvalitetsmässigt, ber om ursäkt för det. Nu står de i min garderob och agerar förvaring åt diverse smink, nagellack och hårgrejor som jag inte vill ska synas. Jag är toppennöjd.


Fler fynd i nästa inlägg. Nu ska jag skrubba mina färgnedstänkta tassar och sen blir det en stunds läsning, i loppisfyndet från igår: "Dagens pucko - 200 historier om verkliga idioter". En bok precis i min smak.

Hoppas ni haft en skön helg.

2 kommentarer:

  1. Auja, du pyssla ju fram lite julkort för inte så längsedan.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när jag tänker efter så har jag faktiskt även pysslat fram lite smycken. Men det finns kanske en anledning till att jag inte gör det längre = jag är kass på det.

      Radera