måndag 7 april 2014

Lyckad träningsvecka och ännu ett fynd

Tre löprundor och en lite halvhjärtat styrkepass blev förra veckans facit på träningsfronten. Tisdag och torsdag blev det 4 kilometer och igår lyckades jag få med Corre ut på en 5-kilometers runda, fast hon är lite skeptisk till uteträning i vinterväder. Och det kan man egentligen inte klandra henne för, ungefär i samma stund som vi möttes började det såklart regna. Jag hoppas kunna få det att rulla på lika fint denna vecka. Minst två löppass vill jag ha, helst tre, och ett styrkepass.

Jag lovade ju bilder på något mer loppisfyndat. En ask i form av en snäcka/mussla hittade jag också i lördags. Jag tror egentligen att den har ett annat användningsområde, om man tittar noga så har den ett litet hål på ena sidan. Jag har fått för mig att det kan vara typ en sockerskål eller liknande och att det är hål till tången men jag har egentligen ingen aning. Är det någon som har några förslag får ni gärna dela med er. Den var i ganska unket skick, grå och trist och fläckig men efter fyra omgångar silverputs och frenetiskt gnuggande är den blank och fin igen. Den har fått göra mina omgjorda hattaskar sällskap på sminkbordet som både dekoration och smyckesförvaring.

Lite svårfotat med allt blänk men oj, vad jag gillar den. Och ja, det är först nu jag fattat hur man får till collage i Paint (i ärlighetens namn har jag väl inte försökt innan heller). Nu ska jag bara lyckas med snygga ramar som alla andra redan kan.
Nej, nu är det dags för middag. "Någon" har varit ute och plockat påsvis med ramslök och letat fram pastamaskinen (present från svärmor) så nu ska det göras ramslöksravioli. Mums.

5 kommentarer:

  1. Det är en smörask, ser du väl? :-) Puss

    SvaraRadera
  2. Superfin! Hade aldrig gissat på smörask(?)... nog mer sockerskål faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Smörask? Aldrig hört talas om. Nöjd med den är jag i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Tjusig! Om du vill göra kollage med ramar osv via din telefon så kan jag tipsa om appen instacollage =) Kram kusin C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, det måste jag prova. Skulle gärna göra något lite "mer" med bilderna än vad jag gör nu.

      Radera