torsdag 6 mars 2014

Huslig

Igår upptäckte jag att Martin norpat cornflakespaketet och jag hade inget att ha till min fil som jag äter till frukost på jobb. Då tänkte jag att jag kanske kunde göra en egen müsli, det kunde ju inte vara så svårt. Och det var det inte heller. Den här burken innehåller min hemgjorde müsli och jag är väldigt nöjd.

Såhär gjorde jag:

Blanda ca 4 dl havregryn och knappt en dl av varje av kokosflingor, hackade mandlar och sesamfrön. Sen blandade jag lite matolja (ca 3 matskedar), 1 dl vatten och en skvätt sirap och hällde över blandningen. Rör runt och häll över på en plåt eller stor ugnsform, platta till och ställ in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter. Rör om några gånger under tiden. Klart.

2 kommentarer:

  1. Hade det inte gått fortare att gå och handla nya flingor? ;-)

    SvaraRadera