tisdag 11 mars 2014

Tillbaka

Nu är jag tillbaka efter ett kort oannonserat uppehåll. Det stormar ordentligt på jobb (inte kring mig specifikt dock, utan på hela sektionen) och krismötena avlöser varandra. Det handlar om vår arbetssituation och arbetsbelastningen som är, hrm hur ska jag uttrycka det? - hög! Och den har så varit åtminstone sedan jag började. Det suger musten ur mig just nu så jag hoppas att ni har förståelse för min lilla paus. Nog om det.
Helgen har bjudit på ett strålande väder och den annalkande våren har verkligen visat sig från sin bästa sida. Jag var ute och röjde i trädgården både lördag och söndag och njöt av solen. Det klipptes ner en massa gammalt och visset och jag inventerade lite i jorden för att se vad som är på G. Roligt nog så låg Mojje och inspekterade mitt arbete och sträckte på sig i solen på några meters avstånd under en bra stund. Tänk att man har en katt som arbetsledare. :-p Tindra däremot solade på annan plats...



...väl gömd under det soldränkta överkastet. Knepig katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar