onsdag 5 mars 2014

Nörd

Nu när det börjar närma sig varmare väder och längre dagar börjar det klia i mina fingrar. Jag har ju redan börjat så tomat, chilli, purjolök, klockranka och månvinda. Om två eller tre veckor är det dags att gå igenom min frölåda igen för att se vad som står näst på tur.
Emellanåt är jag en väldigt otålig själ och det här är definitivt ett sådant tillfälle. Jag nöjer mig inte riktigt med att bara gå och vattna lite varje dag utan surfar runt en himla massa sidor för att få all möjlig inspiration. I år timade min iver alldeles utmärkt med bokrean så jag beställde hem två trädgårdsböcker och en homestylingbok. Jag gillar att jag nu ett bra tag fram över kan riktigt nörda ner mig i dessa böcker för att lyckas få någon fason på trädgården (och begripa densamma) och kanske passa på att röja upp lite här hemma, det behövs alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar