lördag 22 februari 2014

Ett litet projekt...

...som jag funderat på ett tag tog jag äntligen tag i idag. För någon månad sedan gjorde jag såhär med våra två byråer i sovrummet.




 

De gick från ek till vita med svarta "kanter". Jag var nöjd då men ganska snart tyckte jag att det såg lite billigt ut och på den ena byrån kunde man börja ana ådringen igenom färgen. Det dröjde alltså inte länge innan jag insåg att jag faktiskt inte var nöjd och ville göra om (igen). Det dröjde däremot ganska länge innan jag bestämt mig för vad som skulle göras och sen skulle jag bara få "inspirationen" till det också. Det fick jag idag så jag åkte iväg och köpte färg. Nu står en byrå på tork efter andra lagret färg. Imorgon är det dags för byrå nummer två.



Svart får det bli, jag gillar verkligen mörka möbler. Handtagen kommer nog få några lager sprayfärg. Är sjukt sugen på koppar. Vad tror ni, kan det bli bra?

Nu kallar soffan. Efter målande, städande, en sen löprunda, middag (hjortfilé, mums!) och en sväng i bastun hör jag riktigt hur den längtar efter mig. Och jag efter den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar