söndag 23 februari 2014

Inredningsstiltest (långt och egenpåhittat ord)

Via en blogg hittade jag ett lite roligt test. Man får se bilder på rum med olika stilar och man betygsätter respektive rum. Efter ett visst antal bilder är det klart och man får veta sin inredningsstil. Jag fick 20% "modern elegance" och 80% "Hollywood couture".

Beskrivningen av min stil blev "Hollywood Couture style originated in high-end lifestyles that made up the years between the roaring 20's and the swinging 40's where it was important to bring a feeling of glamour to the home when the world outside may have lacked it. The key is that each item feels as rich and over-the-top as possible and yet everything still seems livable." Egentligen var beskrivningen ganska mycket längre än så men jag kapade lite på eget bevåg.

Vill någon testa och se finns det här. Nedan; två fina exempel på "Hollywood couture" (eller Hollywood regency som det också kallas) och vad kan jag säga? I love it!



 
 

5 kommentarer:

  1. Snyggt! Den sista bilden har jag sparad som inspirationsbild.. :)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Det var lite kul även om jag hade på känn ungefär var jag skulle hamna.

      Radera
  3. Jag fick Cottage Chic och det stämmer fint in med vad jag gillar, skoj =) Kram Cecilia

    SvaraRadera