torsdag 20 februari 2014

Snart vår.

Ja, det är väl ett litet tag kvar men det har tjuvstartats här hemma. Jag har börjat så. Förra året kom det igång ganska sent eftersom vi flyttade i slutet av mars. Jag tyckte att vi hade tillräckligt med grejor att bära på och sådde därför ingenting innan flytten. Nu tar jag igen det. Chili, tre sorters tomat, purjolök och blomstertobak har såtts i konservburkar. Jag kom på att konservburkar är snyggare och enhetligare än en massa plast- eller pappkrukor i olika former och storlekar så nu har jag bett halva bekantskapskretsen att spara sina gamla konservburkar till mig.

Hårdvaluta just nu.
Diskade och står på tork. Klistret från etiketterna tog jag bort
med lite kemiskt ren bensin på en bomullstuss.
Nysått! Eftersom jag inte har tillräckligt med burkar än fick
jag använda mig av de små odlingstrågen i plast ändå. Jag hoppas
att tillgången på konservburkar ska öka snart. :)

Just nu är det kanske inte strålande vackert men när jag kan ta det ur plastpåsarna och det börjar komma lite mer grönt tror jag det kan bli rätt fint att rada upp alla i ett fönster tills det är dags att skola om och avhärda. Ännu finare hade det varit att spraya dem i koppar innan, men det kanske är lite överkurs...? Hur som helst, jag är nöjd och nu går jag som en otålig unge och stirrar på dem varje dag för att se om det inte börjar spira snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar