söndag 26 januari 2014

Projekt

För några dagar sedan skrev jag ju om min mood board och om framtida små projekt, bland annat det om de gamla böckerna. Uppmärksamma läsare kunde redan i den här bilden tjuvkika lite.


Mellan fåtöljerna står nämligen en trave vita böcker med en lilarosa skiva ovanpå. Inte så snyggt men heller inte klart. Jag började med att hinta pappa att jag behövde gamla böcker och någon vecka senare fick jag två fulla bärkassar hemlevererade. Dessa staplades och limmades ihop och sen borrades det ner en gängstav i mitten för att ge lite stabilitet.



Sen började jag spraya med vit sprayfärg. Ganska snart upptäckte jag dock att vissa av böckerna liksom "sög" färg så nu har jag gått över till att måla med pensel och vanlig färg för att eventuellt avsluta med ett lager sprayfärg. Annars hade det blivit en väldigt dyr historia.
Ovanpå sista boken kommer det att borras fast en bit plexi. Det är det som ni ser som det vackra lilarosa. Det är som tur är bara skyddsplatsen som är färgad, själva skivan är genomskinlig.
Boktraven ska alltså bli ett litet bord som ska stå mellan fåtöljerna. Alldeles strax ska det få en ny strykning färg och sen börjar det nog likna den bild jag har i huvudet.


Update: kryddburken innehöll inte kanel som tur var. Men min entusiasm över maten var ändå högst begränsad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar