torsdag 30 januari 2014

Lite kär

Satt och bläddrade runt på Hemnets inspirationsflik igår och hittade den här lägenheten. Jag blev lite kär. Jag älskar att det inte är "vitt och fräscht". Missförstå mig inte, jag tycker om vitt och jag tycker om fräscht men eftersom precis A.L.L.A verkar inreda i mer eller mindre uteslutande vitt så är jag måttligt road av det nu. Jag gillar att den här lägenheten har en murrig, ombonad och engelsk känsla. Och jag gillar verkligen att de valt en stil och sen hållit sig till den rakt igenom, inga halvmesyrer inte. Sen kan jag i och för sig erkänna att den fejkade öppna spisen eller de målade porträtten var liiite att ta i, i mitt tycke, men ändå coolt att verkligen gå hela vägen. Bokhyllan som finns i ett av rummen (man ser bara lite grand av den men kolla böckerna, tom de matchar. Inte en färgglad pocket så långt ögat når.) är jag väldigt förtjust i eftersom jag tycker om saker som antingen är eller i alla fall ser platsbyggda ut. Det ger ett exklusivt intryck tycker jag och har redan börjat fundera på vår egen bokhylla här hemma. Kanske dags för en make over?

Jag undrar vad det är för människor som bor där och varför de vill flytta (de kanske behöver ett nytt inredningsobjekt att sätta tänderna i?). Väldigt inredningsintresserade är de i alla fall och känsla för det har de också. Snacka om röd tråd. Undrar om de haft en mood board? :)

Om någon inte orkar klicka vidare (gör det ändå) så finns ett litet smakprov nedan. Alla bilderna kommer från bo-lagret.se.


 

 
 

3 kommentarer:

  1. Det är ju våra grannar.. Riktigt snyggt vardagsrum iallafall. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nästintill. Jag gillade vardagsrummets soffdel och sovrummet. Hallen var lite too much tyckte jag och köket är ju inte ordentligt vidgjort. Men coolt ändå.

      Radera
  2. Håller med dig; folk borde sluta yngla av sig om de inte kan ta hand om ungarna! De är förjävliga, föräldrarna. Och barnen. Folk borde snacka med dem i en timme och sedan vara lika "öppna" och "välkomnande" och "ofrämlingsfientliga". Typ. Jag spyr på alla skenheliga jäklar snart.

    SvaraRadera