tisdag 28 januari 2014

Piffigt värre

Förutom mitt bokprojekt har jag piffat lite i helgen. Badrummet där nere har fått lite omtanke i form av en steghylla, lite "prydnader" och nya duschdraperier. Där var lite kalt innan. Det gamla duschdraperiet fanns visserligen kvar och var fräscht men ingen av oss gillade färgen eller mönstret så det åkte ner ganska fort. Det fanns ingen hylla heller att sätta något på så det enda som fanns var ett doftljus och en tvålpump. Handduken fick ligga på vasken eftersom det inte fanns några krokar heller. Lite småtrist tycket jag och åkte iväg för att inhandla lite piff.

Hylla från Rusta och duschdraperier från IKEA.

 
Lite skillnad tycker jag ändå att det blev. Nu funderar jag på om det inte hade varit fint att byta ut spegeln också. Det är den här jag har i åtanke, även den från Rusta, till det mycket trevliga priset 199 kronor:
Dessutom är jag lite sugen på att måla över den inte så vackra kakelbården. Eftersom jag upptäckte att det var hur lätt som helst att måla på kakel när jag målade runt spisen så tänkte jag att bården skulle få en omgång färg. Däremot vet jag inte vilken färg än, men det lutar väldigt mycket åt svart Någon som är förvånad?

7 kommentarer:

  1. Älska va du gjort me duschdraperierna! Varför har inte jag tänkt på de?? Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att köpa två par draperier och sätta igång :)

      Radera
  2. Jättesnyggt blev det! Och ännu snyggare med svart kakelboard tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack. Jag tror att det terrakottafärgade får ryka snart. Det kliar i fingrarna.

      Radera
  3. Vi beställde kakeldekor via nätet till köket, var inte alls dyrt och blev verkligen lyckat. Och tröttnar man är det lätt att byta igen o det fanns många färger att välja på

    SvaraRadera
  4. Vi beställde på paxlux.se supernöjda o snabb leverans.

    SvaraRadera
  5. Det blev bara så snyggt!!!!

    SvaraRadera