måndag 27 januari 2014

Snö

Igår var jag ute och sprang medans mitt bokbord torkade mellan strykningarna. Jag är nöjd med att jag har fått in någon slags rutin och faktiskt kommer ut ett par gånger i veckan nu. Vanligtvis så springer jag en väl inarbetad runda på 4 km men nu börjar jag tycka att det kanske är dags att lägga på en kilometer eller två så nu ska jag nog förlänga den lite.
När jag gick ut så kom det några små förskrämda snöflingor men en timme efter att jag kommit hem igen kom det betydligt mer. Katterna satt i fönstret och jamade för full hals åt allt vitt som flög omkring där ute. Mojje tog en snabb tur ut på balkongen för att kolla läget men var inne igen efter 2 minuter.



För Tindra var det inte ens ett alternativ att gå ut. Hon höll sig på säkert avstånd på "rätt" sida tröskeln. Själv höll jag mig också inne. Jag trivs väldigt bra framför brasan, i en fåtölj med filt och en bok. Varmt och mysigt, precis min melodi.

2 kommentarer:

  1. Haha klart hon höll sig på rätt sida, på fel sida både fryser man och blir blöt om tassarna ju :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den fegisen stod bara och nosade på snön och sen satte hon sig typ en meter innanför dörren och väntade på att Mojje skulle komma in igen så hon kunde nosa på honom också.

      Radera