söndag 5 januari 2014

Hejdå julen

Idag åkte granen och övrigt julpynt ner och ut. Jag packade gärna ner stjärnor och andra julsaker men just julgranen tyckte jag var lite synd. I år/förra året hade vi för en gångs skull plats med en fin gran och vi behövde varken trycka upp den i hörnet och därmed bara pynta den på ena sidan eller kapa 40 cm topp för att den skulle få plats. Den var med andra ord riktigt fin i år. Men den kan ju inte stå där i all evighet så det var lika bra att packa ner det också. En katt som nyss vaknat tyckte att hon kunde hjälpa till:




När hon hade sprätt färdigt (tyckte jag, inte hon) skickade jag bort henne och började samla ihop silkespapper från halva vardagsrummet. Sen packades alla kulorna in och där var en katt igen och slog till min julgranskula från Harrod's för typ £17 för att få den i rullning. Leksaker som ligger stilla är ju inget kul. Icke. Iväg med katten igen och sen packade jag snabbt som attan ner allting i lådor och satte in det i förrådet. Men det var ju snällt att hon ville "hjälpa till". Typ...

Imorgon blir det städning för på tisdag kommer en mäklare hit för att värdera huset. Förhoppningen är att bli av med lite av topplånet, men vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar