söndag 17 november 2013

Lampor

Vi behöver lampor här hemma. I lägenheten hade vi tre taklampor och det räckte (vi hade i och för sig infällda spotlights i hall och kök också). Nu har vi sex taklampor och då saknas det ändå lampa över soffbordet. Dessutom har vi inga fönsterlampor i köket eller någon lampa i den lilla "hallen" på nedervåningen. Det är alltså lite mörkt på sina ställen. Jag har tittar på IKEA (som för övrigt har ett skittråkigt utbud av lampor tycker jag), ILVA, MIO, ellos.se, jotex.se Nilssons i Svedala och till och med Ullared utan att hitta vad jag letade efter. På jotex.se hittade jag visserligen en taklampa men den kommer nog att hamna i min garderob och inte över soffbordet där det verkligen behövs en lampa. Idag tittade jag på belysningsdesign.se och där fanns ett stort utbud och en hel del lampor som skulle kunna få hänga över vårt soffbord.

Bilder från belysningsdesign.se
Jag gillar alla men jag tror att de två i mitten är favoriter. Trean känns som att den hade kunnat hänga i en hotellobby och allt som hade passat på ett hotell blir nästintill per automatik en favorit hos mig.

Vilken tycker ni är snyggast?

Nej, nu ska jag hoppa i badet med Jan Guillos "Dandy". Det är ganska bra men har tappat lite efter att jag har passerat mitten.

6 kommentarer:

  1. Alla va snygga men över soffbordet (alt i nån hörna) tycker jag fyran. :)
    Tack för tipset om belysningsdesign. Den sidan har jag helt missat. Har också riktigt svårt att hitta lampor, speciellt taklampor. Letandet efter en över soffbordet gav jag upp efter 1 ½ års aktivt letande. (Däremot har jag hittat en "julkrona" med levande ljus som ska få hänga där under december)

    SvaraRadera
  2. Den längst till vänster tyckte jag!

    SvaraRadera
  3. De hade faktiskt många snygga lampor där. Tycker att ellos, mio mm är rätt så tråkiga och lika så jag blev riktigt nöjd när jag hittade den sidan med lite andra saker. Fyran är fin den också, dock tror jag att jag får hålla fast vid trean som favorit :)

    SvaraRadera
  4. Du gör ett snyggt val med att hålla fast i trean

    SvaraRadera
  5. Tvåan o fyran är mina favoriter. Vi är också på lampjakt men håller med dig till fullo att det är skit svårt att hitta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ettan är ute ur leken nu. :) Förstår inte hur IKEA kan ha så tråkigt sortiment, de brukar ju vara bra på så mycket annat.

      Radera