onsdag 13 november 2013

Snart advent

Jag tackar och bockar för alla tips jag fick om min skål av Syster Yster. Jag har valt vilken typ av "arrangemang" det ska bli i den, nu ska jag bara fundera på hur det ska se ut. Återkommer med bild  när det blir aktuellt (lite närmre advent). På tal om advent så börjar jag faktiskt längta lite nu. Såg att granen på Möllan har kommit upp och då är det väl snart dags för julbelysningen också. Vår egen julbelysning är införskaffad, i alla fall en del av den. Vi har köpt en vanlig vit ljusslinga att ha på balkongräcket och i helgen tänkte jag ge mig ut på jakt efter julbelysning som ska vara inomhus.

Den här stjärnan hade vi i alla tre fönsterna i lägenheten.


 Nu behöver det utökas lite men jag vet inte om jag ska ha likadana eller om jag ska köpa något annat. Jag vill gärna ha det på fot dock. Funderar på någon av följande, från Rusta.



  Måste titta på dem i verkligheten så att det kan gå att sätta dem på en fot ändå, eller om de har lösa stjärnor som man kan "bygga om". Jag tycker att den vita/silvriga är ganska fin men den röda känns så...färgglad. Det blir nog den helvita ändå, känns säkrast så.

Nu ska jag laga min middag. Idag är det fastedag så det blir quinoasallad med spenat, qourn och rödbeta som står på menyn. På toppen blir det lite ringlad balsamicodressing. Inte alls dumt faktiskt.

1 kommentar: