måndag 18 november 2013

Helgen

Varje måndagmorgon när jag släpar mig ur sängen, mer död än levande, är jag helt övertygad om att det aldrig någonsin kommer att bli helg igen så att jag får sova ut. Lyckligtvis går det ju ganska snabbt innan det är fredageftermiddag igen och man har två långa sovmorgnar att se fram emot.

Den här helgen har jag varit übersocial. I fredags var Ted och Sandra här och vi snackade, käkade lite chips och smågodis och höll ett getöga på fotbollen. På lördagkväll kom mamma och pappa förbi en sväng och tittade på Mamma Mia i biorummet. En perfekt film för det rummet kan jag meddela. Fullt ös och bra musik.:-D Igår kom lite folk över för brunch. Paj, pannkakor, thaisoppa, omelett, köttbullar, smoothie och frallor stod uppdukade och när brunchsällskapet gick hade jag nästan lika mycket kvar. Då hade jag ändå strukit kladdkaka, melon och kyckling och baconsallad med pasta från min planeringslista eftersom jag trodde att det kunde bli lite mycket. Folk är klena. :) Men eftersom det mesta går att frysa så gjorde jag det så nu kan vi duka upp brunch nästa helg också utan någon ansträngning.  Jag är en stor brunchfantast så det är ju inte helt fel att redan ha det klart. Efter brunchen kom Martins kusin, med sambo och son på spontanbesök och gick husesyn. Det var en trevlig helg men förutom att badrummen blev städade och det blev dammsugit så var det inte så produktivt. Det får bli Rusta i veckan istället för att inhandla julbelysning. Först ska jag dock inventera i jullådorna och det tänker jag faktiskt göra på studs.

Hoppas ni hade en skön helg.

2 kommentarer:

  1. Supertrevligt, synd bara att jag va tvungen att gå mitt i allt :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite synd. Men det kommer fler tillfällen!

      Radera