tisdag 19 november 2013

Chill

Vi (läs Martin) håller på att isolera garaget. Det är skittråkigt och ganska onödigt men det hjälptes inte, det skulle isoleras. Jag är behjälplig med att hålla, vilket det faktiskt behövs en del av, och med att röja upp efter skitgrisen/skrotnisse, vilket det behövs ännu mer av. Det är faktiskt helt otroligt vad min kära sambo är duktig på att skita ner och stöka till. Efter lite röjande där ute igår så passade jag och Tindra på att chilla lite. Tindra var väldigt trött, hon hade ju faktiskt varit ute i flera omgångar. Varje gång jag var i närheten av balkonen så satt en ynklig katt utanför och jamade om att hon ville in och två minuter senare satt samma katt och jamade på insidan för att hon ville ut. Efter att ha släppt ut katten fem gånger (och in lika många gånger) gav jag upp och hon fick jama bäst hon ville, nu stannade hon inne. Efter en stund insåg hon att det var lönlöst och gick och lade sig på sängen istället. En stund senare fick hon sällskap av mig och det var ju toppen för då kan man ju få lite kli bakom örat (katten, inte jag :-p)



2 kommentarer:

  1. Naw, vilken myskatt! Jamandet om att först vilja in och sen vilja ut känner jag igen- bland mina elever! Först bryter de sig nästan in i klassrummet, och lika fort ska de sedan "ut på toa". Iq-bondkatt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Jag vet inte vem du förolämpar mest; katten eller dina elever? Men jag gillade jämförelsen.

      Radera