måndag 26 september 2011

Jag dissar friskis

Nu har jag snytit ut det allra sista av min mycket seglivade förkylning, hoppas det var allt för denna hösten. Då tyckte jag att det var dags att komma igång med träningen igen så jag åkte ner på Rehab (gym i Svedala för alla er som inte är svedalabor) och köpte mig ett 40-klippkort. För två veckor sedan gjorde Corre samma sak och nu är meningen att vi ska komma igån och använda dem.

Den här terminen hoppar jag över Friskis&Svettis av några olika anledningar.
  • De har tagit bort mitt favoritpass (kii-boxen).
  • Vid vissa pass är hallen väldigt full och det är svårt att röra sig utan att knuffas och skuffas med andra svettiga besökare, inte jättemysigt.
  • De har oftast bara ett pass en gång i veckan och jobbar jag just den kvällen mitt andra favoritpass är (styrkegympan på tisdagar, svettig!) blir det lite trist att vänta en hel vecka tills nästa gång. 
  • Det är svårt att motivera sig att gå på halvbra pass och då finns risken att jag låter bli och det är ju helt onödigt att lägga pengar på ett friskiskort som knappt används.
Alltså blir det Rehab istället. Jag gick precis in och bokade mig på pass så imorgon ska jag och Corre boxas. Ska bli riktigt kul! Jag hör av mig om jag överlever. :)
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar