torsdag 25 augusti 2011

Bakning pågår

Nu har jag precis bakat lite muffins med citronsmak och därmed även invigt ett fynd från Ullared. Muffinsplåten betalade jag svindlande 34.95 kr för. :-p Helt klart ett av mina bästa fynd, de blir höga och fina och rinner inte ut.


I fredags var jag och Lisa på bio och såg "Bridesmaides". I filmen bakar och dekorerar huvudpersonen cupcakes vid några tillfällen och då började det klia i mina fingrar. Det var många månader sedan jag använde mina bak- och dekoreringsgrejor men nu åker de fram igen. Jag har gjort en omgång sugarpaste och imorgon, när den fått vila över natten och blivit smidig, tänkte jag dekorera. Tror det får bli ett somrigt tema trots att det känns som att sommaren är förbi men jag har så många färger jag vill använda. Nästa gång får det bli höst.

På tal om höst...en bild på en hösttårta jag gjorde förförra hösten (tror jag). Jag blir sugen på att baka igen...

Ursäkta den halvkassa kvalitén.
Nu ska jag skala räkor till pajen som ska bli middag. Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. Vilket konstverk som vanligt! Moster M.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Stort plus för att löven är choklad och mumsiga att äta. :)

    SvaraRadera