tisdag 14 juni 2011

Det utlovade längre sammanfattningen

Nu kommer den lite längre varianten på uppdatering som utlovat.
Lördagen bjöd ju på löpning (fortfarande lite förvånad över Martins insats) och söndagen bjöd på brunch med mamma, pappa, syrran och Peter och Martin. Det var mamma och pappa som var generösa nog att bjuda på brunch på Kalk i Victoria Park vid kalkbrottet. Det fanns gott om mat i många varianter (den gravade laxen var, precis som mamma sagt, jättegod!) och det var ett mätt och belåtet gäng som lämnade restaurangen två timmar efter att vi kommit. Vi kunde dessutom sitta utomhus och njuta av solen, underbart! Tack för det mamma och pappa!
Efter att jag ätit för en hel vecka, det kändes som det just då i alla fall, var det skönt med en promenad med Corre. Då hann vi som vanligt med att diskutera diverse problem och en hel del icke-problem också förstås.

Jag har inte varit ute på någon löprunda nu på tre dagar. Har haft lite knep med halsen och valt att avvakta. Jag kunde inte riktigt klargöra om det var ont och kli i halsen "på riktigt" som i att det var förkylning på G eller om det var allergin som spökade. Nu har jag höjt dosen i två dagar och det känns mycket bättre så jag tror jag ställt min egen diagnos. :) Imorgon är det dax för löpning igen i alla fall. Det är bra för jag har en massa steg att ta igen. På två dagar nu har jag inte kommit uop i mer än 16 448 steg, vilket inte är helt godkänt. Löpningen imorgon är det enda det kommer bli tills på lördag då det är dax för "Den Stora Dagen". Då är det nämligen dax för MalmöMilen, aka det stora eldprovet. Kommer jag klara mitt nyårslöfte? Har lite tankar kring detta klara eller inte klara men det får vänta tills imorgon. Det är redan ett långt inlägg det här så nu sätter jag punkt för den här gången.
Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar