onsdag 23 mars 2011

Har lärt mig en läxa!

Var nere i Trelleborg igår med delgivningar och passade på att tanka och handla lite smått på vägen hem.  Jag var hungrig som en varg när jag såg flinghyllan inne i affären. Det var ett tag sedan jag åt flingor/müsli till frukost så jag blev sugen och tog ett paket med "all-bran-liknande" flingor med nötter i. Jag var lite småstressad och tittade inte så noga på innehållsföteckningen, något jag faktiskt brukarvara ganska duktig på. Jag såg bara symbolen för högt fiberinnehåll och att det innehöll 18% nötter (något som visade sig vara lite sanning med modifikation).
Alldeles precis hällde jag upp fllingorna med mjölk och började äta. Det var något som smakade lite märligt, mjölken fick smak av något...hmm, den blev söt. Det är inte konstigt alls eftersom de innehåller 21% SOCKER! Snacka om att jag känner mig lurad! Jag trodde i min enfaldighet att jag fått tag i något hyfsat nyttigt men ack så fel jag hade. Det här är ju bara skräp. Nej, nästa gång ska jag lusläsa innehållsförteckningen så att jag inte får med mig mer sånt här hem. Eller så håller jag mig till RågFras som är himla gott och dessutom knappt innehåller något socker alls.

Nej, de här åker nog i sopen. Alldeles för söta för frukost.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte heller om "sockerflingor", men vissa här i familjen ÄLSKAR dem.

    Åter en dag i solsken.

    Kram moster

    SvaraRadera
  2. Haha, ja nästan allt med socker är ju gott men det passar kanske inte så bra till frukost. Och definitivt inte om man vill dra ner på sockret. :)

    SvaraRadera