måndag 18 augusti 2014

Höst?

I morse när jag vaknade efter en kall natt (vaknade av att jag frös och drog en tjock pälspläd över täcket) var det inte så mysiga 18,8 grader här hemma. Nu när jag tittar ut så är det full storm, ösregn, åska och somriga 13 grader varmt. Vad hände? För två veckor sedan hade vi värmepumpen på AC för att över huvud taget kunna sova i den 30-gradiga värmen. Nu sitter jag i fårskinnsmorgontofflor och mjukiströja och dricker te. Är det redan höst? Jag gillar visserligen höst, tycker att det är mysigt med filtar, te och varma bad men det är ju bara augusti. Jag såg framför mig lite tid till med sandaler, grillmiddagar och trädgårdslull innan det var dags att börja pälsa på sig igen. Det kanske kommer en liten släng sommar igen innan det är dags för höst på riktigt. För att vara redo har jag precis valt ut ett nytt vintertäcke, Sötvedel på IKEA. Beskrivningen lyder: "Om du ofta fryser och behöver extra värme är det här varma och mycket tjocka täcket med extra mycket fyllning ett bra val." Det låter som att det kommer att passa mig perfekt.

Bild: ikea.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar