fredag 22 augusti 2014

Fint

Jag har fått för mig att jag vill ha lite smutsrosa detaljer nere i storarummet. En pläd, någon kudde och ett par ljuslyktor så är jag ganska nöjd. Tyvärr verkar det som att den smutsrosa färgen jag är ute efter inte existerar längre. Jag vet att den fanns tidigt i våras men nu är den puts väck och ersatt med pastellrosa som aldrig någonsin kommer att komma innanför min dörr. Finns det någon jag ogillar inom inredning så är det pastellfärger (förutom väggord, grafiska tryck, udda stolar, öppen förvaing i köket, tavlor som står på golvet och allt "låtsasslitet", romantiskt och småblommigt. Hrm...det blev rätt mycket. Undrar vad jag faktiskt gillar?). Jag har finkammat både IKEA, ILVA, Jotex, Ellos, Mio, Rusta, Jysk, H&M Home och Chili utan att hitta något alls. Nu ljög jag, jag hittade en pläd på ILVA men den kostade över 500 så den får vackert stanna på ILVA. I övrigt - nada. Om någon har fler förslag på var jag kan leta eller själv har ramlat över någon smutsrosa så får ni gärna dela med er.
Helt värdelöst är det ju inte. På H&M Home fann jag några riktigt fina saker som gjorde letandet lite trevligare även om jag inte hittade vad jag var ute efter. Eventuellt får det bli en beställning där snart.


Från vänster uppifrån: gardin, ask, en ask till, vas, bäddset, ljuslykta, glasask (jag verkar vara väldigt förtjust i askar) och kuddfodral.
På kuddfodralet står det "Welcome to my suite" och under texten är det fem stjärnor. Jag var inte helt övertygad av texten när jag hittade det men nu tror jag ändå att jag gillar det. Askar gillar jag uppenbarligen. Speciellt eftersom jag hittade ytterligare två stycken som jag skulle kunna tänka mig ha här hemma men som inte fick plats i kollaget. Eventuellt får det bli en beställning därifrån snart och då är det någon av askarna och kanske gardinen som står högst upp på önskelistan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar