fredag 22 augusti 2014

Gul(l)tuss

Findus har som jag skrivit innan en del smeknamn och idag lade vi till ett på listan. Det händer att Turbotuss byts ut mot Gulltuss för att han är så attans söt. Idag blev Gulltuss Gultuss. Någon hade varit lite väl närgången med liljorna som stod på köksbordet. Hmm....undrar vem...?



Förutom att han var gul i hela nyllet så blev tassarna, hakan och magen också gula när han skulle försöka tvätta rent ansiktet. Kanske dags för ett bad i toaletten igen?

För övrigt har jag lyckats få in Martin på Malmöfestivalen. Vi åt vietnamesisk nudelrätt (jättegod!) och beef sandwich (helt ok men dyr, 80 kr) och köpte med oss munkar hem. Jag tog äpple och Martin vanilj och vi köpte 4 st. Killen säger att han lägger äpple i botten på påsen och vanilj över. Väl hemma ger Martin mig en munk och tar en själv. Efter halva munken upptäcker han att han fått fel smak varpå han rycker min munk ur händerna på mig och ger mig sin halvätna. Kasst byte för mig eftersom jag bara tagit en tugga. Sen upptäcker han att även den andra munken var äpple och ger mig ytterligare en halväten munk innan han hugger in på sina egna. Jag känner mig lite blåst på mina munkar (eller Berlinerbullar som de egentligen hette. Eller Bertilbullar som Martin trodde att de hette...mohaha). Men jag får se två avsnitt av Poirot så jag är rätt nöjd ändå :) Hoppas ni har en trevlig fredagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar