fredag 4 juli 2014

Erikshjälpen

I tisdags tog jag en sväng till Erikshjälpen för att se hur det såg ut. De öppnade 14 och jag kom ungefär 20 minuter senare. Då var det fullt med folk i och runt butiken. Folk pratade och skrattade och fikade (de hade ett café mitt i butiken) och verkade allmänt glada. Jag hade ingen aning om att det var sådant liv där men det var det uppenbarligen.
Jag fick med mig en sliverbricka och en bok, Marian Keyes - En förtjusande man, hem. Silverbrickan hamnade på soffbordet och boken hamnade, av naturliga skäl, i bokhyllan. I alla fall tills vidare, snart kommer den upp på mitt sängbord.


Ljusstakarna såg ut såhär innan de "råkade ut" för svart sprayfärg. Fyndade på Lions för 10 kr.

 
Nu ser de ut såhär och känns lite mer användbara.
 

 
 
Det var dagens inredningsdos. :) So long!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar