måndag 30 juni 2014

Bröllopsdags...

...ja, inte mitt eget då såklart. I lördags var det dags för Corre & Daniel att gifte sig. Trodde vi. Det visade sig att de redan varit gifta i över två månader och att de nu förnyade sina löften. Det hade sin förklaring. De hade bokat flygbiljetter till bröllopsresan i sina nya namn och Skatteverket tog lite längre tid på sig än väntat, så för att de skulle hinna "få" sina nya namn innan det var dags att åka  fick de gifta sig tidigare än planerat. Egentligen spelar ju inte det någon roll. Det var en fin ceremoni, god mat och en toppenfest ändå. Fast Martin tycker att det är lite kul att jag fortfarande, rent tekniskt, inte varit på ett bröllop än.

Klockan var över halv fyra innan jag stängde mina små blå så söndagen spenderade jag i stora delar i sängen. Efter att jag vaknat vid halv 11 kollade jag på tv, läste lite, åt frukost i sängen och sov lite till. Klockan var nästan halv tre innan jag fick för mig att göra någon ting över huvud taget (förutom ovan nämnda "aktiviteter"). Då gjorde jag ett ryck och tömde diskmaskinen, röjde i köket, bäddade med nya sängkläder, plockade undan och åkte och hämtade middag. En riktig slapp dag då det inte gjordes många knop. Sådana dagar behövs ibland, nu är jag laddad för semester!

Kavaj H&M, klänning VILA, skor Michael Kors

3 kommentarer:

  1. Inser du att du flyttade mördarsniglar med Michael Kors skor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, oh yes :) De tog ju ingen skada direkt men jag hade kanske inte gjort samma val om jag varit spiknykter :-p

      Radera