onsdag 16 april 2014

För mycket av det goda

Jag var en sväng på Plantagen för ett tag sedan för att handla på mig några fröpåsar. Jag tänkte främst på blommor faktiskt och jag tänkte att jag skulle vara lite förutseende och få ner fröerna i jorden så jag har något att plantera ut i krukorna senare. Men hur ska man kunna välja bland allt det här? Det finns ju hur mycket som helst.


Det slutade med att jag inte köpte några fröer, det fanns helt enkelt alldeles för mycket att välja bland och jag fick beslutsångest delux (jag fungerar tyvärr ungefär likadant om det finns för många parkeringsplatser. Det slutar alltid med att jag står snett över typ tre platser för att jag inte kan bestömma mig vilken jag ska satsa på). Istället satte jag vit blomstertobak som blivit över sen förra året, månvinda och klockranka, som jag valde tidigare från ÖoB:s betydligt mer överskådliga sortiment, och snart ska jag komplettera med solros. Ska det bli mer blommor så får det köpas som färdig planta. Eller så får jag börja förbereda mig och planera inför nästa vår typ...nu.

1 kommentar:

  1. ...Nu är den ett påskris. Ska bli spännande att se vad den blir till Halloween. Eller midsommar?!

    SvaraRadera