måndag 11 november 2013

Skål

I fredags var jag en liten sväng inne på Jägers och sade hej till gamla kollegor och uträttade lite ärenden. Dessutom råkade jag springa på den här fina skålen:

Utan blixt

Med blixt
Jag högg den direkt. För ett tag sedan var jag på jakt efter något liknande efter att ha sett en champagneskål användas som blomskål till orkidéer. Hur fint som helst. Då hittade jag tyvärr ingen skål. Eller jo, det gjorde jag. Men den billigaste kostade över 600 kr så det projektet lade jag ner direkt. Den här däremot blev min för mycket mer humana knappa 200 kr. Nu vet jag bara inte vad jag ska göra med den. Den är för stor för att ha orkidéer i tycker jag. Då hade jag fått trycka ner tre stycken i den och dels hade det blivit väldigt högt och sen dör ju dessa jäkla orkidéer hela tiden.  Funderar på att ha den som fruktskål men det är den också lite stor för (också fick jag lova Martin det. Jag säger inte ATT jag gör det jag säger bara att det kan ha hänt en gång eller två att jag glömt kvar ett litet äpple lite för länge). Kanske ska satsa på något sådant här istället?:
 
Skål
Om någon har en bra idé får ni gärna dela med er. :)
Nu ska vi strax krypa upp i fåtöljerna och se Malmö få spö i hockey.

6 kommentarer:

  1. Något blomsterarrangemang tror jag blir snyggast. Sån murgröna som hänger ner. Också nu till jul en sån typisk julblomma (vet inte vad de heter), och äpple, kanel och glitter och massa sånt pynt ;)
    Vatten och flytljus.
    Julgranskulor.
    Nötter är ju också lite passande nu till jul.
    I badrummet med små gästhanddukar ihoprullade
    I badrummet med massa olika tvålar och såna torkade blad (vad det nu heter)
    Jag har alltid massor med idéer... =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog någon form av juligt blomsterarrangemang till att börja med. Tack för tipsen. Det enda som inte funkat var kola/choklatipset, det hade helt enkelt försvunnit omgående. :)

      Radera
  2. I köket med massa olika örter planterade tätt..
    I köket med citroner och lime (fejk kanske)
    Eller massa blandade grönsaker i fina färger som används (och inte ligger och ruttnar)
    Choklad/kolor med fint papper som typ prydnad.

    SvaraRadera
  3. Man kan ju lätt ha 1 kg lösgodis i den? :P

    Se Bron!! Och svara på lussebaksmejlet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har mailat nu. Lussekattsbak är inbokat. :-D

      Radera
  4. Haha jag älskar ju dårhuset. För det mesta. Men igår sög det verkligen. Är dock rätt säker på att jag ska bli lärare... och söka jobb på en Rosengårdskola. :P Så tack för hjälpen in!

    SvaraRadera