söndag 10 november 2013

Meatfree monday...

...går faktiskt väldigt bra. Jag försöker till och med utöka det till två gånger i veckan och för det mesta funkar det men det finns såklart veckor då det står helt still i huvudet. Idag är det tyvärr en sådan dag. Jag har länsat alltommat.se och recept.nu på vegetariska recept men hitintills inte hittat något som låter lockande. Bland de vegetariska recepten är det väldigt blandad kvalité. Ketchup till exempel. Visserligen håller jag med om att ketchup är vegetariskt men jag tycker inte riktigt att det passar i den kategorin. Om jag letar middagsrecept är inte hemgjord ketchup ett alternativ.

Martin gnäller såklart i varierande grad. Ibland är det bara ett litet pip över att han saknar kött såååå mycket (han äter kött minst 5 dagar i veckan så sådär värst mycket kan han ju inte hinna sakna det) och ibland får jag höra att jag är militant vegan och snart säkert kommunist och Greenpeaceaktivist också. Í hans värld är militant vegan det värsta skällsord som finns. Att förklara att jag inte ens äter vegetariskt utan köttfritt (jag har ju inte uteslutit, mjölk, ägg, ost osv utan enbart kött. Och nej, ost är INTE vegetariskt. De flesta ostar innehåller nämligen löpe som utvinns ur kalvmage) är liksom inte lönt så jag brukar bara ignorera hans ylande och be honom laga sin egen mat om det inte passar. Och så illa har det hitintills aldrig varit.

Nehej...om jag skulle se till att få den här matlistan klar någon gång.

Vad hittar ni på en regnig söndag som denna?

3 kommentarer:

  1. Hahaha men för sjutton! Var du tvungen att skriva det om osten??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry. =) Levde du lyckligt ovetande om det?

      Radera
  2. Du kan få igång en lång diskussion

    SvaraRadera