tisdag 5 november 2013

Julmys

Nu är det november och då tycker jag att julen är välkommen. Tittade lite på IKEA:s hemsida och hittade den här bilden som jag gillar skarpt.


Tyvärr verkar det inte som att själva upphängningsanordningen ingår i sortimentet utan endast dekorationerna i den. De är ju i och för sig fina men jag vill åt helheten...

Andra fina saker tyckte jag var "tomtelampan" och vasen med snöflingor eller grenar. I vasen kan jag tänka mig några grenar med lite silverspray för vinterkänsla. Kanske lite kottar och stenar i botten. Tål att tänkas på...kanske får bli en tur till IKEA snart.



Nu när jag tittar på det så är det inte jättejuligt men det gör inget. Jag vill inte ha rött överallt och tomtar i traditionell mening vill jag bara ha i väldigt begränsad omfattning. Typ en. Kanske. Jag kan tänka mig en röd pläd i soffan och lite röda ljus annars tror jag att det blir en krans över spisen, fårskinnsfällar, julgranen, stjärnorna i fönstern och dekorationer som är vintriga snarare än juliga som får stå för julmyset. Det blir nog bra det också. Nu väntar jag bara på att tiden ska gå så att jag får sätta igång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar