tisdag 1 oktober 2013

Fina (och fula) saker

Hej på er.
Martin är på möte efter jobb så jag är ensam hemma. Jag äter mackor till middag och surfar vid matbordet. Fy på mig. Så fort han kommer hem så tänkte jag ge mig ut på en powerwalk (jag misstänker att jag har förkylning på väg så jag tänker inte utmana ödet och springa). Just nu kan jag nämligen inte gå ut eftersom det står en vildsvinsgryta och puttrar på spisen. Den ska bli lunch till imorgon. Medans jag vaktar den så surfar jag runt. Hittade en helt underbar amerikansk webshop via en blogg idag. Så mycket fina saker. Men såklart, en och annan fuling också. Se nedan.

Vi börjar med det fina...

Sitter och funderar på om man inte kan tillverka sådana här själv på något sätt.
Tufft att ha många i olika storlekar i en stor glasskål.

Jag vill ha en sånt här ovanför den öppna spisen såfort den är målad och klar.

Gallileo-sfär. Skitcool. Vill ha.

Mina skolådor som jag ska klä såsmåningom känns ganska fjuttiga. Dessa är ju underbara.
  Naturligtvis hade det smugit sig in en och annan ful fisk (bokstavligen) i sortimentet också.

Skål i form av en fisk. Skitful. Ska man ha godis i den eller?
Varsågod och stick ner handen i fiskmagen och ta en punchpralin.  

Ärligt, var gör man av en sådan här?

Idén kunde varit tuff. Synd att det blev så fult bara.

 Vilken tycker ni är fulast, fiskskålen, kalkonen eller lampan?

6 kommentarer:

  1. Det är en MVG-fråga va? Jag nöjer mig med G och det får jag väl om jag svarar att de är fruktansvärda alla tre!?
    /Moster M

    SvaraRadera
  2. Kalkonen var värst enligt mig =)

    SvaraRadera
  3. Kalkonen. Helt klart kalkonen.

    Är den elfte spikad? Är Corre på? Filmsugen!!

    SvaraRadera
  4. Jag måste nog också rösta på kalkonen faktiskt. Det är riktigt hemsk.

    SvaraRadera
  5. jag håller med kalkonen är värst

    SvaraRadera
  6. Huvudet var bara för snyggt, letar själv efter ett liknande. Kalkonen är värst, tycker faktiskt fisken är lite ful-söt :D Ha en fin dag

    SvaraRadera