söndag 29 september 2013

Spakänsla

Igår var målaren här och vittade taket. Idag skulle han varit här och tapetserat. Det vill säga om han inte hade jobbat någon annan stans, vilket han gör. Och vilket han berättat i god tid för Martin. Som glömde bort det. Så idag står det ofrivilligt stopp där nere. Han kommer imorgon dock så det är inte hela världen men lite störigt. Nu väntar jag på att Martin ska komma hem från fisket så att vi kan fixa lite småpyssel istället. Min stol i garderoben ska äntligen få nytt skumgummi i ryggen och kläs och dörrfoderna i biorummet ska upp.
När storarummet är klart (vilket i och för sig dröjer lite till, det ska upp golv- och taklister och spisen ska målas) så tänkte vi piffa lite i badrummet där nere med tillhörande bastu och ett litet "för-rum" till bastun (mellan badrum och bastu). Just nu känns förrummet och bastun lite grand som om man sitter inuti en tall. Smått klaustrofobiskt och väldigt mycket trä. Utrymmet är ganska litet men jag vill ändå försöka få lite spa-känsla därinne. Jag vände mig till Google för inspiration, tryckte in "spakänsla i badrum" och fick fram bland annat den här bilden:

bild från tripadvisor.com
Seriöst, hur gick det till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar