måndag 30 september 2013

Moodboard

Nu har jag letat egen inspiration till den väntade mini-make overn där nere. Jag började naturligtvis med att sväva ut fullständigt och titta på sådana här bilder:

bild från ysb.se


Jättefint på alla sätt men helt värdelöst när man har typ 4m2 till sitt förfogande. Det är lite svårt att känna att jag kan "hämta" något från de bilderna och använda det i mitt eget lilla träklädda kyffe. Detaljer får det bli alltså. Och spakänsla. Inte att förglömma den underbara spakänslan. Googlandet resulterade i en moodboard.


De gröna flaskorna med tvål och kräm från Apoteket, växten och de två askarna potpurri från IKEA, badsvampar och badsalt på fat från Jysk. Badrock från Hemtex, doftpinnar i flaska från Zara Home, korg (till hoprullade handdukar) och ljusfat från Rusta. Ljuskoppar från Ellos och orkidé (fast den ska vara vit) från Plantagen.
Lugnt och skönt och mysigt ska det bli. Jag vill även ha dimmer på belysningen och en högtalare så jag kan spela valsång (haha nja kanske inte riktigt valsång men något lugnt) men det kanske är att ta i lite.
Klart är i alla fall att bastudörren (som nu är helt i trä) ska bytas mot en i rökfärgat glas och att träpanelen i förrummet ska bli vit, sen får vi se. Det kan nog bli bra när vi väl kommer dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar