torsdag 5 september 2013

Obama & jag...

...var båda i Stockholm igår. Ungefär där slutar likheterna mellan oss. Jag var på Rikspolisstyrelsen för att jobba och jag gissar på att Obama slussades runt till besök, lunch/middag, klippa band och handskakande. Halva Stockholm var avspärrat och trafiken där beskrevs som fruktansvärd av taxichauffören som tog mig till Bromma vid dagens slut. Jag är väldigt tacksam att jag var på "fel" (eller helt rätt beroende på hur man ser det) sida Stockholm och därför klarade mig undan alla hemskheter i trafiken.



Som ni kanske märkt så är det lite tunt om inlägg om träningen. Jag gillar inte bortförklaringar men ärligt talat så hinner jag inte just nu. I måndags stannade jag länge på jobb för att försöka få undan eftersom jag visste att veckan blir tuff. I tisdags var jag i Kristianstad hela dagen och jobbade. Jag och min kollega var lite bittra över att det var 22 grader varmt, vindstilla och sol ute och vi befann oss nere i vapenvalvet i källaren och såg inte till en endaste liten solstråle. Igår var det som sagt Stockholm hela dagen och idag tingsrätten i Ystad. I eftermiddag åker vi till Hornbach för att handla inför den kommande renoveringen och imorgon ska vi börja riva tapen så att den öppna spisen kan börja putsas på lördag. Inte mycket tid över just nu alltså. Söndag kanske? Får sikta in mig på det om spisen är klar. Håller tummarna för att det blir bra. Före och efterbilder kommer när det är klart.

1 kommentar:

  1. Du kommer ändå att klara loppet bättre än mig. Även om en häst släpar mig mot rätt håll och tre galna kor drar dig åt fel kommer du att hinna före mig. Och dessutom se mänskligare ut, och andas på en fräschare nivå.

    SvaraRadera