fredag 30 augusti 2013

Ensam hemma

Martin har gett sig iväg till Strömstad några dagar med kompisar för att göra sådant som jag tycker är sjukt tråkigt. De ska fiska, fiska, fiska, låtsats att de tycker om whiskey, köra minimotorcykel i skogen och fiska lite till.
Jag känner mig lite grand som en olydig åttaåring som är ensam hemma och kan "busa" hur mycket jag vill. Hoppa i sängen och äta godis innan middag och sådant. Så medan han pysslar med saker jag tycket är tråkiga så pysslar jag med sådant han tycker är tråkigt. Jag ska sätta nya blommor i utekrukorna, baka en citronmarängpaj och en hallon&vit chokladcheesecake och gärna hinna "sy" (med IKEAS syband, någon symaskin äger jag dessvärre inte) ett par gardiner till min garderob. En annan positiv sak är att jag och katterna har hela sängen för oss själva. Kisarna gör verkligen sitt bästa för att ta husses plats. Heeeela husses plats.



En väldigt gammal bild men det ser ungefär likadant ut nu. Minus de fula sängkläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar