lördag 21 september 2013

Ljuset i tunneln


Nu börjar jag se ett slut på allt tapetångande. Det är nästan klart. En liten bit vägg till och lite över fönster och så sen så. På måndag ska Martin börja slipa och nästa helg kommer målaren för att tapetsera och vitta taket. Jag längtar. Mest nöjd är jag med att jag aldrig mer kommer att behöva titta på den här fruktansvärda tapeten igen.

 
Den är utan tvekan något av det fulaste jag sett i tapetväg någonsin. Väggen bakom var bredspacklad så det tog ungefär 5 minuter att riva ner alltihop. Den var nog medveten om sin egen fulhet...
Det är nästan så att den här godingen som jag hittade på en annan vägg är bättre.
 
 
Men snart ska det bli vitt och fint igen. Och när väl tapeten och nya foder och lister är uppe så börjar det roliga; piffet! :-D
 
Förresten...jag har inte glömt bort att jag lovade att visa den nyputsade spisen. Det är bara det att den inte är så rolig än. Den är grå och ganska grov. Vi tänkte slipa ner lite försiktigt och sedan måla den vit men igår på Hornbach så upplyste säljaren oss om att det inte går att måla än på ca 2 månader. Va?! Jag ska se vad Google säger...

2 kommentarer:

  1. Haha, du har ändå matchat vattenkannan med tapet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu när du säger det så. Fast det är bara en vattenkanna, den går att gömma när den inte används. Just nu har jag den för att fylla på vatten i tapetångaren därav att den är framme. :-P

      Radera