fredag 20 september 2013

Ystad


Nu är jag hemkommen från Ystad Saltsjöbad igen. Det var väldigt intressant, mysigt och trevligt. Vi fick lyssna på intressanta föreläsningar och jobba med nästa års handlingsplan. Till de riktiga trevligheterna hörde en spa-stund med 40 längder simning, bad i de varma källorna utomhus, bad i jacuzzin, bad i ångbastun samt ett dopp i isvaken. Det var såklart iskallt men jag föll för grupptrycket när två kollegor hoppade i och kunde ju inte vara sämre. Dessutom var det mycket (väldigt mycket!) och god mat mest hela tiden och matkoman var konstant. Jag hade fått en svit med två sovrum och hade 4 sängar, 4 badrockar, 4 par badtofflor och två balkonger till mitt förfogande. Jag använde två sängar, två badrockar, inga balkonger men norpade med mig alla tofflorna hem. Inte så representativt kanske med tanke på var jag jobbar men det låg faktiskt en liten "info-lapp" som talade om att de var en present och att man gärna fick ta med dem hem. De kanske inte menade att en person skulle ta alla fyra men det stod det inget om...Nåja, till vintern kommer de förhoppningsvis till nytta när det är dags att börja bada och basta. Då vill jag ha spakänsla även här hemma.
Nedan lite bilder som jag tagit. Glömde tyvärr riktiga kameran så det är lite halvdåliga mobilbilder. För de som vill se riktiga bilder är hemsidan ysb.se



Mitt rum. Till höger låg mitt andra rum

Utsikten från balkongerna.

Min fikastol vid en av tre fikor. Fin utsikt.

Från en liten strandpromenad i förmiddags.

Ännu en från strandpromenaden.
Nu ska jag sova, Behöver vila upp mig efter alla aktiviteter :)

2 kommentarer:

  1. Så härligt med spa!

    Haha all min positivitet (vad heter det??) lägg på skolan, inget på loppet. Vill inte!!! :(

    SvaraRadera
  2. Nu är det för sent att backa ur. Nu har du ju köpt träningskläder och allt, det kommer gå finemang!

    SvaraRadera