måndag 23 september 2013

IFORM

IFORM-loppet är avklarat och jag är både nöjd och missnöjd. Jag kom in på 30:24. Jag hade varit jättenöjd om jag klarat mig under 30 min för det vet jag att jag kan. De senaste gångerna har jag sprungit med en km-tid på 5:53 och 5:55 så det kunde ha gått. Tyvärr är det ju lite fler än jag som springer när man springer lopp. Det är folk på alla sidor och är man ouppmärksam en sekund eller två så kan man mycket väl hitta sig själv "inlåst" mellan människor utan möjlighet att ta sig därifrån på en stund.  Det gjorde jag såklart. Och sen fick jag hoppa över cykelställ, runda papperskorgar och springa bakom bänkar för att liksom ta igen den tid jag missat som inlåst. Dessutom lade hörlurarna till telefonen av så jag hade ingen koll på hur jag sprang eftersom jag inte hörde Run Keepern. Sen stannade två personer precis framför mig eftersom de skulle springa ner för tre trappsteg. 10 meter tidigare hade vi sprungit upp för tre trappsteg så det borde ju inte ha kommit som en jätteöverraskning att man även skulle ner. Men tydligen...Så jag sprang in i dem, någon annan sprang in i mig och de blev i sin tur påsprungna. För att toppa det hela fick jag även kramp i foten. Med detta i bakhuvudet är jag ändå rätt nöjd med mina 30:24.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar