söndag 25 augusti 2013

Piff och fix

Nu när hösten lite försiktigt har börjat närma sig kliar det mer än någonsin i mina fingrar. Jag vill göra om, fixa nytt och göra det riktigt ombonat och mysigt med kuddar och plädar och mysigt ljus. Det är ju ett tag kvar tills det är höst på riktigt men som med allt annat så är ju mitt tempo sällan det bästa så det gäller att vara ute i god tid. För någon vecka sedan så målade jag ju byråerna i sovrummet vita. Idag har jag piffat dem.

Först satte jag på handtag. De heter Fågelmåla och kommer från
 IKEA. Egentligen är de till köksluckor men det är väl inte så petigt? 

Sen bad jag Martin rota fram lite svart eltejp i garaget. 

Efter lite mer piffande ser det numera ut såhär. Jag har i skrivande
stund skurit bort de små bitarna som sticker ut i hörnen. 
Bara fem lådor kvar. :) Jag är nöjd. Tycker att det blev lite roligare nu. Jag var så trött på de "gamla" ek-byråerna att jag höll på att spy. Tröttnar jag igen så kan jag ju bara riva bort tejpen och måla om igen.

Nu ska jag mixa ihop min frukostsmoothie till imorgon. Hoppas ni haft en skön helg.


3 kommentarer:

  1. Fint! Så har jag med gjort på en IKEA byrå en gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Inspirationen hittade jag någonstans på nätet men jag vågade inte måla på ränderna. Sen såg jag på din blogg att du använt eltejp så då provade jag, tack för tipset! :)

      Radera
  2. Jag använder dock något som kallas dekortejp från panduro men eltejp kanske funkar lika bra? :)

    SvaraRadera