tisdag 27 augusti 2013

Cykeltur

Det blev tyvärr ingen löprunda i helgen. En urinvägsinfektion med start på fredag satte stopp för det. Jag tyckte det var dumt att pressa konditionen med infektion och antibiotika i kroppen. Istället blev det 4,4 km skogspromenad med Corre. Hon lyckades dessutom övertala mig till att cykla med henne till jobb igår. 3,8 mil blev det och 650 brända kalorier, tack för det! Några av dem åt jag förstås upp ganska fort igen. På hemvägen var det riktigt jobbig motvind och med många kilometer kvar upptäckte jag plötsligt att jag var hungrig. Det bara kom över mig. Jag gick från "inte hungrig" till fullkomligt vrålhungrig på mindre än en kvart. Jag tappade all kraft, jag svor åt Run Keepern när den talade om min värdelösa prestationer och jag körde inom Preem och köpte ett Marabou för 30 (!) kr. Jag måste erkänna att jag hade kunnat betala det dubbla utan att blinka just då. Sen tryckte jag i mig fyra rutor såfort jag kom runt hörnet på macken och utom synhåll för killen som jobbade där. Efter mina fyra rutor var jag dock inte alls sugen på någon choklad längre så sen rörde jag det faktiskt inte på hela kvällen.
Förutom min plötsliga hunger var det inte en helt hemsk upplevelse. Möjligt att jag gör om det men det lär inte bli så ofta. Jag trivs bättre med löpningen så jag håller mig till det istället. Imorgon har jag bestämt mig för att jag är tillräckligt frisk att köra igång igen så då blir det en tur.

Idag är jag däremot lite sugen på choklad så nu ska jag smaska i mig några rutor och läsa nya IFORM, lite ironiskt ;-P

1 kommentar:

  1. Jag har inte sprungit sedan i söndags. Typ förkyld, fast mest ynklig. Och jag hade lätt smällt hela maraboun... utan att cykla först! Så om du vill känna dig bättre kan du bara hånskratta lite åt mig.

    SvaraRadera