fredag 22 juli 2011

Ett kärt återseende

Batteriladdaren till kameran är återfunnen. Jag tycker att det är ganska lämpligt att förvara den tillsammans med kameran tex i hurtsen i hallen, i skåpet i storarummet eller i någon av byrålådorna i sovrummet. Det tycker inte Martin. Laddaren ska ligga i hans "sladdhurts", dvs en ställning med fyra trådbackar som står inne i en av garderoberna i hallen. Problemet är bara att dessa backar är överfulla med skit, sladdar (förlåt, kablar heter det. Det är tydligen stor skillnad på sladd och kabel, vilken har jag dock aldrig fått någon förklaring på), skruvmejslar, snorkelutrustnig (vad nu det har i sladdlådor att göra), cigariller (!) samt diverse annat. De är uppenbarligen så fulla med skit att man inte ens hittar kameraladdaren ibland det. Inte ens när kameraladdaren ligger (och har legat) mitt i denna röra hela tiden.
Jag måste dock ge äran till Martin för det var han som hittade den. Jag ger mig inte ens på att leta i hans skåp och lådor för där råder total anarki. Han sa för någon vecka sedan att laddaren inte låg där den skulle och jag ifrågasatte det inte. My bad. :-p Från och med idag tar jag över förvaringen av kameraladdaren.
Men det bästa; nu kommer det snart komma upp lite bilder här i bloggen så håll koll!

Nu ska jag slänga in lite potatis i ugnen. He en trevlig fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar