tisdag 7 juni 2011

En annorlunda runda

Igår efter jobb blev det en liten löprunda och inte vilken runda som helst, Martin följde med. Det krävde förstås vissa anpassningar från min sida. Till att börja med så halverades distansen på min ursprungliga runda. Jag hade tänkt mig Aggarpsrundan som är ganska exakt 7 km men det blev 3,2 istället. Inte bara för att han är lat och inte ville springa mer utan av en anledning som stavas Ted. Om Martin nu skulle ut och springa ville han ju inte att det skulle gå förbi obemärkt. Alltså var vi tvugna att lägga upp en runda som gick förbi Ted så att vi (eller Martin rättare sagt) kunde gå upp om och visa upp sig och skryta lite om att han minsann var ute och sprang. Jag vet inte om Ted verkade jätteimponerad men Martin var nöjd i alla fall.

Steg igår: 10 620

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar