söndag 12 december 2010

"Småkyligt"

Dagen började (nästan i alla fall, jag hade inte varit uppe länge) med adventsbrunch hos mamma och pappa. Som vanligt äter man lite för mycket och blir lite för mätt men det är ju svårt att sluta när det är så gott.
Efter allt ätande tyckte jag det var dags att röra lite på mig. Har tänkt i flera dagar att jag skulle ge mig ut på en löpur men det har inte blivit av, det är väl masken som vaknar när jag tänker sådana tankar. Idag hade jag i alla fall förberett mig genom att plocka fram alla löparkläder innan vi åkte iväg så att jag verkligen skulle komma ut.
Det blev 6 km på stundtals väldigt isiga och hala vägar. Min utsikt var fin i alla fall. Bilden är lite väl mörk, men snön och månen lös upp väldigt mycket faktiskt även om det inte syns.


Aggarp in sunset :-p

Det blåste en del och jag tycket faktiskt att det var kallt trots att jag pälsat på mig ganska rejält. Inte konstigt alls märkte jag när jag kom hem och tittade på termometern som visade på -5,9 c. Enligt http://www.svedala.se/ blåste det 7m/s vilket ger en kyleffekt på "behagliga" -18 c (enligt http://www.videung.se/cold_effects.htm#). Det var ganska skönt att ställa sig i en varm dusch efter det.

Foto: Scanpix

Glad tredje advent på er!

4 kommentarer:

  1. Kul att även du börjat blogga. Vi är ju en bloggande släkt. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det verkar som att vi är det.

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig blogg! Jag är mycket imponerad av ditt mål och helt övertygad om att du kommer att nå det. Ska bli spännande att följa vägen dit.
    Kramar från Moster Maria

    SvaraRadera
  4. Så kul med blogg!
    Ja snacka om småkyligt,har inte tinat upp från gårdagens Skåneresa än.
    Kram från "moster" Ylwa.

    SvaraRadera