fredag 26 december 2014

Äckelmagade läsare varnas

För några dagar sedan gick jag lös på tvättstugan i syfte att rensa, organisera, städa och feng shuia här hemma - ju mindre stök och mojs, desto gladare blir jag. Jag gnuggade vasken i tvättstugan med en tvättsvamp indränkt i rödsprit eftersom min lata sambo gärna tvättar penslar i den vasken men ogärna rengör vasken efteråt. Det leder till en färgfläckad vask som ser allt annat än trevlig ut.
När jag gnuggade som bäst såg jag svart ludd som slunkit ner i vasken och genom silen men sen stoppats innan den så att säga runnit ner  i själva avloppsslangen. Jag hämtade en pincett och började dra upp luddet och fick med en del annat på köpet; spackelrester, mer ludd och sist, men inte minst lite benrester, fjädrar och oidentifierade inälvor från en gås. Hur jag vet att det är en gås dessa inälvor kommer ifrån? De två unlucky ones hänger i vårt vedförråd, utan fjädrar och inälvor...

En styck oidentifierad gåsinälva.

2 kommentarer:

  1. Haha men sånt är ju alltid trevligt att hitta ... blää haha

    SvaraRadera
  2. Åh fy fanken en så vidrig överraskning!

    SvaraRadera