måndag 29 december 2014

Winter Wonerland

Det är knappt så att jag tror det men vi har snö. På juldagsmorgon kom det, en dag för sent egentligen men jag är glad (och förvånad) att det kom över huvud taget. Hur fint som helst är det alla fall. Jag är ute och tar långa promenader i det fina vädret för sol och snö är man inte precis bortskämd med i december månad. Nedan kommer lite nytagna vinterbilder.

Utsikt från trädgården.

Mer utsikt från trädgården.

Genom grannens plommonträd.


 
Är det inte lite galet? Utslagen ros i december...


Nu ska jag se "När döden kom till Pemberly", en  BBC-dramatisering av PD James storsäljande mysterieroman, en fristående fortsättning på Jane Austens "Stolthet och fördom". Elizabeth och Darcy, gifta sedan sex år, har sin årliga bal när ett mord sker på ägorna kring godset Pemberley (svt.se). Låter underbart i mina Jane Austen-älskande öron.

1 kommentar:

  1. Så himla fina bilder! Och tack för tipset om serien!

    SvaraRadera