måndag 22 december 2014

Garderobsrens

Semester, tjoho! Första semesterdagen idag och flera ska det bli. Det dröjer ända till den 5:e januari innan jag sätter fötterna på jobb igen. Förutom att det såklart ska firas både jul och nyår så har jag en lång lista i huvudet på saker jag kan göra om jag får tid och lust. Bland annat har jag en trave böcker som ligger och väntar på mig, puzzel som kan läggas serier som kan ses, och bland de mindre roliga sakerna så behöver golvlister målas och garderober röjas.
Garderoben (en av dem) tog jag faktiskt tag i idag. Såhär såg eländet ut innan:


Jag öste ut allt på sängen och gick metodiskt igenom den gigantiska högen. Alla sängkläder ströks och veks och allting sorterades och staplades snyggt igen.

Toppen, tyckte Tindra som genast hittade en mysig plats att ta en tupplur på.
Klart:


De hiskeliga gröna filtarna (reservfiltar) förpassades ner till en vakuumpåse i förrådet tillsammans med prydnadskuddarna som för tillfället inte används. Efter jul åker även täcket och extrakudden i den översta trådkorgen ner där (de ska användas till övernattande gäster på julafton) och sen är skåpet hr luftigt som helst. Sen kommer bara det svåra; att hålla det så.

Nu ska jag göra julgodis. Kola och en variant på Rocky Road ska det bli.

1 kommentar:

  1. God jul till dig och din välsorterade garderob! Och till Martin.

    SvaraRadera